en vanlig måndag

Hör här noga nu. Jag är lite "sur" på mig själv över att jag gick MVG på min religions inlämning. Hur dum får tjejen vara tänker ni nu? Jo, nu tvingas jag sitta och slita som ett djur för att plugga in typ 45 sidor tills religionprovet i morgon. Visst jag började plugga lite innan, typ bara läst igenom det men det räcker inte för ett MVG. Då måste man redan nu tänka ut analyser och jämförelser mellan religionen. Alltså hade jag haft en betydligt roligare dag idag om jag nu bara fått ett VG eller G. För då hade pressen över mig själv att uppnå samma resultat inte varit lika stor. Nej världen är inte alltid så lätt. Min värld domineras nog av I-lands problem känner jag.

En liten fråga bara:
Mia frågade hur vi skulle göra för att minska överbefolkningen i världen: Filip förslag var: Skicka iväg kvinnorna till kloster så föds inga barn och samtidigt så tar männen kål på varandra. Mitt förslag var lite mer blodigare, skjut alla över 80 år slipper vi nu unga jobba häcken av oss för att försörja gamlingarna... Har ni några bättre förslag hur vi ska minska överbefolkningen?

En grej innan jag börjar pluggar igen. Tänk er om religion över huvud tagit inte funnit, mycket hade underlättast. Först, ett färre ämne i skolan = mindre plågotid. Två, tänk så många krig och annat skit som startast pga religionen, mindre oskyldigit folk hade dött för något som kanske inte ens finns?  tre, jag hade sluppit sitta och skriva detta just nu och kunnat tillbringa min tid med att göra en kladdkaka!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag håller inte med dig riktigt då du säger att om religion inte hade existerat då hade det inte varit krig. Det är inte själva religionen som utlöser krigen utan det har väldigt mkt med politik att göra. Människan vill ha makt. Människan vill regera över alla andra. Människan vill mäta sig med gud, vill likna gud i makt.



Människan använder sig av religionen som ett "verktyg" för att få makt. Och ofta skyller man på religionen och att det är den som utlöser allt ont. Jag tror religionen gr gott i världen. Det får dig att leva för ngt, ha en längtan efter något, sträva efter ngt!



2009-05-05 @ 18:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0