Midsommar a la Sofia

Glad midsommar på er alla!

Jag firade midsommar på ett traditionellt sätt, som jag är van med. Midsommarstång med dans kring, midsommarkransar, midsommarmat, snappvisor, jordgubbar, galenskap. Ja, kände för att det med festandet kan man göra nån annan gång. :) Jag fick mig en jätte kul, trevligt och lite spårad midsommar. Firades hos Johanssons med lite släkt, vänner till dom och andra människor + en tysk :) kanske 30 pers nått sånt? skit härligt...

Så här fin blev jag i min midsommarkrans. Gjord av mig själv, första gången!!!


Ida, Jonna och Ronja!


Pynt av midsommarstång som det senare dansades kring. Tänk er alla var med, typ 8 matcho-killar från 20+ blev som barn igen, tysk som första gången firade midsommar, hundar som också ville vara med, s¨må barn som flög som dammkoron när det gick undan. Hörs det inte härligt?


Snurr med litet barn var en av lekarna?


De "stora" pojkarna fick en snille blixt att bada? .. Njae,början var det bara Jimmie som ville i FRIVILLIGT efter lite tjat fick han med sig en av sina vänner i. Sen blev det ett jäkla badkalas mer eller mindre frivillig för resten som blev offer.


Tysken påväg i. Han klarade sig från att åka i, men blöt blev han. Btw, han var hur kul som hellst. Fick öva lite på min tyska också. Sämre gick det för min moster man när han skulle ställas på pröv på hans språkkunskap, Tysken sa "Wie gehts" (betyder, hur är det?) han bara stirrade och sen"Hamburg -Repperbahn" HAHA, så härlig humor va? (repperbahn är ett jätte känt horkvarter i Hamburg, tysklands svar på Amsterdam)


Ida stackarn föll offer för killarnas barnasinne. Fast hon blev inte ensam i raden att ofrivilligt åka i. Blev rätt många, 6 st? både vuxna som icke vuxna tog dom i. Allt i deras väg!..Jag klarade mig från det :)
 


 
Resten av kvällen blev ännu mera mat. Aj min mage säger jag bara. Lite galenskap hände också. En sjuk lyckad midsommar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0