jullovets slut



Jag vaknade idag 09,30 av nått brummade utanför fönstret som inte tog slut. Tryckte kudden för örat men det hjälpte inte, jag måste ha dödtyst för att kunna somna. Jag var väl lite smått irriterad över att behöva vakna så tidigt på min sist lovdag. Rullade upp parsiennerna och tittade ut. Jag såg bara vit vit och åter vit överallt. Haha, vad roligt att det fortfarande kan falla snö i skåne. Det var alltså plogbilen som väckt mig, hrmm! Men sen kom nästa irritation, varför måste snön komma sista dagen på jullovet och inte första. Åh, så typsikt! fast å andra sidan lagom tills man sen kommit igång i skolan om några veckor lär marken vara täckt av slask så man halkar och kommer dygnblöt till skolan, nice! Det är inte så kul det heller.

Ja, vad hittar man på såhär sista dagen på jullovet. Sitter inne i min ensamhet och kollar runder på internet på bloggar, bdb, facebook, shoppingsidor och andra sidor. Samtidigt som jag sneglar ner på klockan hela tiden och ser hur tiden tickar iväg. Jag vet om att jag har skolsaker att göra men skjuter upp dom hela tiden för att tro att jag hellre vill göra dom en annan dag. Nja, lurar mig själv lite. Men nu har jag bestämt mig, jag ska ha skrivit min muntliga redovisning på engelskan om ABBA sen läst 15 sidor i en bok som skulle varit utläst för längesen innan jag går och lägger mig. Så nu vet jag det, alltså är jag tvingad till att göra det också. Att det ska vara så svårt att komma igång, det tar liksom ingen tid alls att göra. Skriva en saken om ABBA tar nog 20 min, sen läsa boken har jag ingen anning om... Det fixar sig, allt fixar sig!

tingeling*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0