dreams

Måndag är det då va. Om en veckan är det skola igen. nej fy vad tråkig jag är nu, inte tänka på skolan när det är lov. Så poff, borta! Jag har lov lov lov ännu mer lov!

Vad ska jag då göra på detta lov? lite inplanerat har jag dock allt.

* Väla i morgon med my honeys :)
* Onsdag blir det vallåsen med clasmates. Kanon kul (y)
* Bio med klassisar (vilken dag vet jag inte)
* öppen för förslag

Och idag då? farmor kom hit en sväng nu för hon ville ha fixat med sitt hår. Så fräshat upp det lite med ljusa slingor och klippt det lite. Kanon snyggt :) .
Jag har alltid så länge jag kan minnas älskar att pyssla med hår, ja smink och naglar också.  När jag typ var i 6-års åldern visste jag inget bättre än när andra höll på att fixa med mitt hår eller jag med deras. Mi favoritsyssla efter min babyborn-docka som jag var stolt mamma till. haha . Varje gång jag var hos farmor så fick jag mina läppar och naglar fint målade. Åh, vad man blev lycklig och fin för ingetting. Inför kalas/fest kunde jag redan då ta en timme på mig att göra mig fin. Jag fixade allt själv, mamma kanske hjälpte till om det var nått jag inte klarade själv. Alla ider kom jag på själv. När jag väl var klart var jag typ snyggast i världen. Jag visste redan vid 6-7 år ålder min framtid, jag skulle bli frisör. Alla "mina vänner"-böcker har jag skivit frisör på yrke. Jag visste inget bättre än att pilla med andra och mitt egna hår, få mina naglar målade och färg på läpparna. Det var liksom det ända som fanns i mitt huvud tills jag blev "smartare" och fick mer information i mitt huvud om vad ett yrke innebär. I åttan nån gång började jag lämna bort tankarna om att bli frisör, men har alltid funnits kvar, kan fortfarade kunnat tänka mig det. Mer att jag blev lite skrämd av mig själv att vid 15 års ålder bestämma mitt framtida yrke. Men hallå, det hade jag ju redan bestämt vid 6 års åldre så var ingen nyhet. Men i alla fall när jag väl skulle välja gymnasiet var det samhäll som hjälde. För det är en bredutbildning och du binder dig inte till ett yrke, det lät lockade. Okej, jag ångrar inte mitt val ett dugg är super nöjd över mitt val, linje skola allt. Helt perfekt. Men på sätt och vis krossade jag sjäv min egna drömmar.

Här fyller jag 6 år och fick min älskade babyborn-docka Theres (döpt efter min nästkusin som jag såg upp till) & visste vad jag ville bli när jag blev "stor"



Idag är jag "stor" och vet inte vad jag vill bli längre. Har tankar om vad jag vill hinna göra i mitt liv. Men ingen anning om vad jag kommer jobba som¨
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0