busskrångel

Idag tog det mig 1h 50 min att ta mig till skolan (cykel+buss+gå till skolan)! Åhnej, så här lång tid tar dte absolut inte. Men Första var så att dte var nått fel på bussen så i säkert minst en mil körde bussen i max 40 km/h. Som vi skrattade åt det. På motoerväg och 40 m/h, lagom pinsamt. Värre än när gamlingar är ute och kör. Inte nog med denna snigelfart så går bussen helt i sönder så den bara stanna mitt på motorvägen, lyckat! Där satt vi i kanske 30-35 min tills det kom en buss och hämtade upp oss stackare. Fast vi hade inga problem med detta, hade bara kul åt det och flummade som fan. Så himla typisk .. Så det blev en lång med trevlig tripp till skolan. 20 min matte blev dte för min del sen på POL gjorde vi inget speciellt planerade mest om klassfesten i kväll och hade allmänt kul när vi skrev miljötips+ vad man inte ska göra mot miljön. Bjuder på några: Mening med våra att dom inte skulle vara så seriösa mer kuliga.

När det regnar går du ut och sätter på vattenspridaren (inte göra)

När det är snö ta du in massa hinkar med snö för att sen låta smälta. Ta gärna några exktra hinkar. Den som spar den har. (Smart tips)

Du skaffar ingen TV utan tittar i fönstret hos grannen eller sätter du dig i en tv-butik och kollar (smart tips)


Bussbyte


Kändes väldigt olönt att sticka till skolan idag. Hade ingen geografi heller. Så hade bara 1 h lektion allt som allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0