stockholm

Nu är jag hemkommen från vackra Stockholm. Har haft det helt underbart med sommarväder hela tiden. Kan inte bli bättre, vilken tajming.

Hann med sjukt mycket dessa dagarna, helt sjuk vilket tempo vi måste haft. Fast vi stressade ändå inte. Kanske så att tiden går sacktare i Stockholm, vad vet jag?

Bilder från Stockholm
de små bilderna är klickbara. Klicka så blir de större.

     

Kan vara ett av de tråkigaste jobben som finns? Kan man kolla dem för fotomodeller med tanke på hur många som tar kort med och på slottvakterna?

Vi gick även in på slottet och kollade. Åh så fint det var och mäktigt på nått vis. Vi gick också ner i skattkammarhålan med alla kungakroner, smycken, svärd och med mera sen lång tillbaka. Där var ett svärd där som Gustav Vasa haft när han var i strid. hur sjukt är inte det. Jag ser något som är typ 400 år gamalt och bevart så man kan tro det bara är 50 år.

Museum vi var på- vasaskäppets museumet & akvaritetet, tror jag det hette. Ni lär fatta vad det är för något.
Det ändå jag tänkte på när jag såg Vasaskäppet, oj shit har människor för så längesen verkligen kunnat bygga detta. Helt sjukt att göra det utan de resurser vi har idag.
       

Nu tar jag en paus i detta och fortsätter i ett annat inlägg senare.

Måste bara säger vilken sjukt vacker stad Stockholm är, eller innestaden är iaf. Var inte precis ute i förorterna och hängde där kanske inte är lika mysigt dåda. Oj, vad jag gamla jag hör här. Med alla gamla byggnader och att stockholm består av öar är bara så mysigt :) Där kan jag tänka mig att bo nån gång.

Kommentarer
Postat av: jannike

älska stockholm! :) fina bilder :D

2009-08-10 @ 16:31:58
URL: http://wjannike.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0