vad händer?

Idag har jag ett hallelujah-moment att berätta. Det är nämligen så att Jag,Sofia Björk 920729 har läst ut en bok! Jag har även läst den ur egen vilja ingen som tvingat mig, helt av min egna vilja kan man säga. Inte nog med detta, jag läst ut den på 2 dagar. Jag har inprencip suttit och sträckläst ute i solen sen igår eftermiddag till för några timmarsen då jag blev klar. Boken är Ego Girl av Carolina Gynning. Den var ingen speciellt bok, bara väldigt intressant. Ja, det är en själv biografi av henne. Den handlar om så mycket mer än det som står i tidningarna. Det är verkligen en cool och egenstyd tjej det dära, inte nån blåst blond bimbo-girl. En rätt så smart tjej i vissa lägen kan man ju säga.

Det är något med mig och böcker som inte går samma. I veckan var vi på stadsbiblioteket i helsingborg. Vi var där i säkert 30 min och alla letade tills slut efter en bok som skulle passa mig. Vi hittade ingen som fall mig i smaken. Tog den med coolast omslag. Ja, omslaget är mycket viktigt för att jag ens ska börja läsa ett ord. Men den boken vi valde tog jag bara för omslaget typ, har ej läst den ännu. Ligger väl i väskan ännu. Men sen i fredags när vi skulle till Sandra tog Hanna med sig en bok som hon trodde skulle passa mig efter vad jag sagt jag kan tänka mig att läsa. Var just, Ego Girl hon hade med sig. Så rätt hon hade, den passade mig perfekt.

Så ett krys i taket för att Sofia har läst ut sin första bok på, ehm låt mig tänka`? 3 år kanske! Har hänt att vi varit tvunga att läsa böcker i skolan. Har ibland gett det en chans men alltid slutat med att jag bara läst halva sen läser jag slutet så har jag vad som krävs för att kunna resensiera den.

Så om världens skulle gå under idag skulle jag inte blivi förvånad. Ungefär lika trolig som att jag läst ut en bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0