påsklov

Nu har man äntligen påsklov. Med blandade känslor, mycket känslor nu känner jag. Så kan inte riktigt glädje mig ännu över påsklovet.

dagen började med att Mia och Martin (lärare) sa att vi skulle få ett oförbrettprov. ALLA bara gapade och skrek NEJ! men samtidigt som vi trodde de lurade oss så skulle det egentligen inte förvåna oss om det var sant. Vi fick proven och så, sa ni får en halvtimme på er. Jaha, då stressade många upp sig. Längst upp på pappret stod det:
"Oförberettprov på vad ni lärt er under temat -  Första ni ska gör är att läsa igenom alla frågor noggrant". DÅ fattade jag, är ett sånt lurprov där sista frågan är, "Nu när du läst igenom alla frågor behöver du bara skriva ditt namn och sedan lägga ifrån dig pennan'" just vad jag gjorde Kunde inte hålla mig så länge så sa till Sandra och Bella att kolla längst ner så fattade dom också. Kollade mig runt var kanske bara 5 av 38 möjliga som fattade det. Alla andra satt och skrev för allt dom hade. Sen efter 20 min avslöjade Mia (läraren) att det var ett skojprov. Då börjades det flyga papper hej vilt. Där var den övningen avklarad

Nästa var typ fick stycken som vi skulle sätta samman till en text. sådär kul... Sen var det dax för TÅRTBAKARTÄVLING!!! Vi var typ 6 i varje lag och fick ett bord med det vi kunde använda oss av sen skulle vi konstruera en tårta fast med ögonbindel på. HAHHA, så kul!  shit, det var koas! :D . tyvärr vann inte vår tårta :( fast vi tyckte den var snyggast. Bästa var ändå när Filip tryckte upp tårtbit i Christian huvud (lärare. Han förtjänade det! värsta är att han tog det som på skoj. Alla skrattade som fan, där fick han för det han gjort mot oss. & tror inte vi är klara med han, heller att vi är!

sen skulle vi sluta gå för att ha sista lektionen för dagen. Trodde man skulle få en påskhälsning eller så, nejnej. Mer en "hälsning" att man aldrig mer vill komma tillbaka. Vi alla ångade av ilska, vi (de flesta) var så jävla arg. Skyddväst för vissa behövdes nästan. Hade vi hart kvart nått av tårtan hade de flögit mot bättre platser. Jag pallar inte ta allt för är så långt och inveklat. Vi är redan körd till den totala bottnen, vi är redan nedbrytna, vi existerar knappt längre. VI har fått nog nu! idag tog det stopp, nu jävlar får det räcka.  

Vet ni vad, jag var så arg att jag tyyp började gråta igen. Vad händer med mig? inte gråta så, mer av ren ilska när jag pratade så fick jag tårar. Så förbannad var jag. Jag hade vunnit en boxningmacht mot Make Tyson, kan jag säga er.. var nog fler än jag som gjorde det, SÅ arga var vi alla. (nästan, finns dom som är så mesiga av sig och tillåter sig ta all skit) 

Sen stack jag sandra joanna och hanna till lagerhaus för att köra roliga presenter till Filip i morgon. Sen tog vi oss en fika pratade verkligen ut om vår situation.  Gick igenom allt och nu har vi kommit fram till att botten är nådd nu. Nu är det dax att ge tillbaka. Vi va så arga att vi gick tillbaka till skolan skrev ut lappar ...

denna lappen var den sista dom ska se när dom går på lov. För fan heller att vi kommer kunna gå på lov efter allt detta skit. Vi är körda till botten pskykiskt, på riktigt. Varför jag skriver i plural VI är för det handlar om VI. Inte bara jag som detta handlar om tror det är alla ettor mer eller mindre. De som inte känner som VI, har redan gett upp hoppet. Så förjävligt är det.




Förlåt om jag låter gnällig (jag är inte det, allt är allvarligt). Men jag är så jävla arg att jag måste skriva av mig. Önskar jag kunnat skriva av mig mera. Har lust till det. Önskar att rätt personer bara läst det. Men icke. fast de kommer på efter lovet få ta sin skit . Önskar att jag kunnat skriva vad som hände roch hur jag menar och känner men är lättare sagt än gjort. Det är så inveklat och går inte att riktigt skriva och för andra utanför skolan att förstå vad jag pratar om. För ni ser ju inte det med era ögon, var lyckliga. Önskar att så få som möjligt ska behöva känna som vi känner.
Puss från en arg och ledsen Sofia . Hoppas det inte är mer av henne på ett tag.


Kommentarer
Postat av: Sofie

vad har hänt i skolan?:O

2009-04-04 @ 01:40:52
URL: http://sofiehansen.blogg.se/
Postat av: jannike

oj, om vi ses på lovet får du ta och berätta vad som har hänt!

2009-04-05 @ 07:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0