förvirrad Sofia!

Vi är lediga idag som jag skrev igår. Det är härligt måste jag säga. Har inget som egentligen måste göras, det är härligt. Vi har typ inte haft något sen påsklovet, börjar vi bli bortskämda? ;) hade varit härligt.

Mitt huvud tänker så det knakar. Ska välja vad jag vill läsa för kurser i 2:an. Det är inte det lättaste. Jag blir galen på alla dessa val, alla val säger dom är viktiga för sin framtida utbildning och liv. Fan, så liten och dum jag var innan så jag trodde jag gjort mitt avgörade val då jag valde gymnasium. Men nejnej!

Tycker egentligen inte att vi har så många roliga kurser att välja på hade önskat att vi haft samma valmöjligthet som de på skolstaden har, ascoola kurser att välja där. Men nästa år då vår skolas pogram byggs om lite tillkommar massa mer roliga kurser som typ, juridik och jurnalistik. Hade gärna läst nått av det, men är "tyvärr" ett år för gammal. Nu har jag två kurser jag väljer mellan Naturkunskap B eller spanska steg 1. Jag vill inte läsa NK B alls för jag gillar inte naturkunskap tycker det är dö tråkigt. Då kommer ju detta med högskola och så, måååånga utbildningar kräver att man läst naturkunskap B sägs det hit och dit. Man känner ju inte för att sabba sin chans att komma in på den utbildningen man vill, när man ändå hade chansen att välja kursen. Sen spanska steg 1  den kursen jag VILL läsa. Det är lätt att få ett bra betyg i det också. Sen vill jag gärna, jobba eller plugga utomland nån gång då är det bra med spårk. Så ja, here we go! vad ska jag välja, följa hjärnan eller hjärtat

JAG HATAR ALLT DETTA MED MED VAL! Kvittar om det är stora som små val, det ger än ändå lite ångerst, i fall man gör fel val :S


Kommentarer
Postat av: jannike

val är jobbigt!

vad ska du göra på valborg? <3

2009-04-29 @ 17:26:52
URL: http://wjannike.devote.se
Postat av: Gergö

så klart han är!!!!!!!!

2009-04-29 @ 20:29:22
URL: http://lillronaldo.blogg.se/
Postat av: jannike

ja jag vill dit, men vet inte riktigt hur jag ska komma dit! för ska nämligen till Dk på dagen, så kan säkert ta mig till örkelljunga men inte till Mia :/

2009-04-29 @ 21:40:47
URL: http://wjannike.devote.se
Postat av: jannike

sv: ja jag vill också dit. men ska till Dk på dagen. Kan ta mig till öa, men inte till Mia :(

2009-04-29 @ 21:45:54
URL: http://wjannike.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0