våffeldagen

Ibland undrar jag vara alla dessa "speciella påhittade" dagar uppkommit för. Tex, Fettisdagen(äter semlor), Kanelbullensdag(äter kanelbullar) och idag våffeldagen(äter våfflor). Detta är bara de speciella dagarna då man äter nått sen finns det ju andra sånna speciella dagar. Att det ska ske nått speciellt på dagen, typ äta nått eller som alla hjärtans dag då ska man typ vara kärleksful. Jag bryr mig nog bara om Julafton, fast den dagen är inte påhittad den har ju sin anledning till att den finns. Egentligen varför våffeldagen, vad menas med denna dagen. Jag vet bara att man ska äta våfflor? men varför denna dagen, uppfanns våfflan då eller nått annat speciellt. Jag nog allt ta och införa gräddbullens dag, känns som den saknas lite.

Men så klart jag även jag ätit våfflor idag. Nja, blev en våffla. Gillar inte dom så mycket men däremot älskar jag smeten så åt massa smet i stället. I skolan sålde dom våfflor så det luktade in i klassrummen. Luktade inte så gott, mest flottigt tyckte jag. Sen nu har mamma gjort massa våfflor hemma, så kände mig tvingad för henne skull att äta en våffla i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: amanda

Våffeldagen finns för att från början hette den Vår Fru-dagen men när folk sa det misstolkades det och lät som om dom sa Våffeldagen så det blev en tradition och nu står den med i almanackan med, ganska tufft :P

2009-03-28 @ 13:47:09
URL: http://amandaflodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0